No Title
cv: 1121 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



IT strategie Consultant, Internet Consultant
Utrecht
In overleg
opdracht in: Informatietechnologie, Management en Consultancy

Basisopleiding
01-09-1978 t/m 01-07-1984 Atheneum


01-09-1984 t/m 01-11-1990 TU-Delft, Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Cursussen en bedrijfsopleidingen
01-09-1989 t/m 01-06-1990 Erasmus Universiteit Rotterdam, Industriele
Marketing
01-01-1994 t/m 01-04-1994 Middenkader Management
01-09-1995 t/m 01-10-1995 Effectief Presenteren
01-10-1996 t/m 01-11-1996 SAP R3 Onderhoudbeheermodule
01-07-1998 t/m 01-08-1998 Lotes Notes/Domino R501-09-1989 t/m 01-06-1990 Erasmus Universiteit Rotterdam, Industriele
Marketing
01-01-1994 t/m 01-04-1994 Middenkader Management
01-09-1995 t/m 01-10-1995 Effectief Presenteren
01-10-1996 t/m 01-11-1996 SAP R3 Onderhoudbeheermodule
01-07-1998 t/m 01-08-1998 Lotes Notes/Domino R5

INTERESSES

Mijn interesse gaat uit naar het opzetten en uitvoeren van projecten waarbij
interne kennisintensieve bedrijfsprocessen gekoppeld moeten worden aan
communicatie over telefoon en Internet. Dit natuurlijk op een zodanig wijze
dat de communicatie met de klant consistent en efficiënt is, onafhankelijk van
het door de klant gekozen communicatiekanaal (telefoon, fax, e-mail,
website).




KERNVAARDIGHEDEN

Management
- verzamelen en analyseren van “business needs” en vertalen naar
haalbare projecten/aktiviteiten
- managen van projecten en leveranciers bij internet gerelateerde
marketing/IT projecten
- aansturen van (project-)medewerkers
Markenting
- in praktijk brengen van 1-to-1 marketing, customer relationship
management (CRM) en kennis management principes
ICT
- Brede ervaring met advisering, implementatie en ontwikkelen van:
- Lotus Domino/Notes servers en applicaties
- Lotus QuickPlace omgevingen
- Ervaring met Intershop 3, server hosting, opzetten connectivity
(dial-up, VPN, virual LANs), ISP en ASP services
- Bekend met e-mail/kennismanagement oplossingen zoals KANA en Primus


periode:01-01-2000 t/m heden
functie:Consultant/Projectleider
bedrijf:De Koos Interactive Services
omschrijving:- TELFORT: projectleider voor het opstellen van eisen met betrekking
tot
geautomatiseerde e-mail afhandeling in het call center
- INTOUCH: diverse marketing en verkoopactiviteiten voor het opzetten van
nieuwe producten en diensten voor Internet Service Providers (ISP) en
Application Service Providers (ASP); verbeteren en ontwikkelen van het op
Lotus Domino gebaseerde verkoopinformatiesysteem
- DREMEL EUROPE: liaison functie tussen Dremel en de uitbestede call center
activiteiten

periode:01-09-1997 t/m 01-01-2000
functie:Customer Service Manager Europe
bedrijf:Dremel Europe (onderdeel van Bosch)
omschrijving:- Bepalen van customer service behoeften voor Dremel in Europa
- Opzetten meertalig call center voor Dremel consumenten
- Definiëren van eisen voor en implementeren van een klanteninformatiesysteem
(Lotus Domino)
- Aansluiten van interne processen op het call center en de publieke website

periode:01-03-1996 t/m 01-09-1997
functie:Information Manager
bedrijf:Stork Maintenance Management
omschrijving:- Opzetten en optimaliseren van de project administratie
- Opstellen van “Information Management Plan”
- Selecteren van een onderhoudsbeheerssysteem (SAP R3)


periode:01-03-1995 t/m 01-03-1996
functie:Technical Support Manager
bedrijf:Fokker Aircraft
omschrijving:- Beheren van relatie tussen Fokker en klanten in Azië en Australië
- Adviseren van klanten over Product Support diensten zoals het beantwoorden
van vragen of klachten, het uitvoeren van maintenance audits, het mken van
customized maintenance programma’s, het samenstellen van modificatiepakketten
en het leveren van engineering assistentie.
- Monitoren van technisch en operationeel functioneren van klanten


periode:01-11-1992 t/m 01-03-1995
functie:Supervisor Repair Engineering and Shop Support
bedrijf:Fokker Aircraft
omschrijving:- Opzetten van een nieuwe afdeling
- Verwerven van engineeringbevoegdheden
- Leidinggeven (16 man)


periode:01-01-1992 t/m 01-11-1992
functie:Repair Engineer
bedrijf:Fokker Aircraft
omschrijving:- Ontwerpen en opstellen van reparaties voor
kunststofvliegtuigconstructies
- Overleggen met klanten over reparatiebehoeften