No Title
cv: 1755 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Vertaler, Content management consultant, Informatiemanager, Marktonderzoeker
Amsterdam
In overleg
opdracht in: Communicatie en media, Informatietechnologie, Marketing

Basisopleiding
01-08-1980 t/m 26-06-1986 V.W.O. Atheneum


28-08-1986 t/m 01-09-1988 Engelse Taal en Letterkunde
01-09-1992 t/m 26-04-1995 Nederlandse Taal en Letterkunde
01-09-1992 t/m 30-08-1996 Algemene Literatuurwetenschap

Cursussen en bedrijfsopleidingen
01-06-1991 t/m 16-10-1991 C.E.L.F. (Frans)
01-09-1996 t/m 01-05-1997 NGPR-A
01-06-1998 t/m 01-07-1998 Workshop Deskresearch01-06-1991 t/m 16-10-1991 C.E.L.F. (Frans)
01-09-1996 t/m 01-05-1997 NGPR-A
01-06-1998 t/m 01-07-1998 Workshop Deskresearch

Taalvaardigheden:
- Engels-Nederlands (=moedertaal)
- Frans (goed)
- Duits (goed)
PC-software:
- MS office: Word en Excel (zeer goed)
Powerpoint (goed)
- Adobe Illustrator 8,0 (goed)
- Lotus Notes (goed)
- SPSS (basis)
- Textbridge Pro (goed)
- MS Front Page98 (goed)
Vakgebied Letteren:
- Discourse Analysis (Tekstwetenschap)
Marketing:
- NIMA B niveau (onderzoek)

Verder heb ik veel in de financiele dienstverlening gewerkt en heb dus tevens
ervaring met de financiele administratieve organisatie. Ik verzorg momenteel
de jaarverslagen en subsidie-aanvragen voor een Netwerk vereniging voor hoger
opgeleide vrouwen met een buitenlandse achtergrond.


periode:25-02-2000 t/m heden
functie:Marktanalist
omschrijving:Marktonderzoek en analyse naar impact van nieuwe technologie(n) op
de
business. Onder andere SWOT analyses en biografische profielen verzorgd voor
een Amerikaans bedrijf in "entertainment technology". Trends en
verwachte verkoop van 'digital music players' voor komende 5 jaar in de
grootste Europese muziekmarkten in kaart gebracht. De ontwikkeling van UMTS in
Europa in kaart gebracht.

periode:10-05-1999 t/m 25-02-2000
functie:Research Associate
omschrijving:* Primair onderzoek naar de impact van nieuwe technologie in
Europese Internet
Commerce door middel van telefonische surveys en deskresearch;
* Verwerken en aggregeren van data in spread sheets en data modellen.
* Creëren van descriptieve grafieken en powerpoint presentaties.
* Het schrijven van korte analyses om onderzoeksbevindingen weer te geven.
* Zorg dragen voor een zorgvuldige afwerking van het rapport gedurende
productie en dat deadlines gehaald worden.
* Intern contact onderhouden met Sales & Marketing en extern met de pers
en ‘vendors’ om mogelijke vragen over onderzoeksresultaten te beantwoorden.
* Schrijven van korte nieuws items voor rapporten.
* Gewerkt aan onder andere, “The Best Of Europe’s eCommerce”, Peopling
Europe’s eT Strategies, “Wireless Phones Will Stay Small And Simple” en
“Online Trading Skyrockets In Europe”

periode:10-02-1998 t/m 25-02-1999
functie:Researcher Marketing en Communicatie
omschrijving:* Opzet en beheer van fysieke bibliotheek en een online
"intelligence" database.
* Redacteur van een wekelijkse knipselkrant; later electronische versie
opgezet
* Onderhoud en actualisering (content) van bovengenoemde intranet sites.
* Monitoring en selectie van inkomende rapporten en vaktijdschriften op het
gebied van media technologie.
* Intern contact met de Business Units (BU) en extern met onderzoeksbureaus en
uitgevers.
* Ad hoc onderzoek op verzoek van BUs; uiteenlopend van algemene marktgevens
tot concurrentie-analyses.