No Title
cv: 2588 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Operator IBM mainframe / helpdeskmedewerker
Amsterdam
01-aug-2012
Operator IBM mainframe / helpdeskmedewerker

Algemeen status
: HAVO (Engels; Wiskunde; Natuurkunde) afgerond
: rijbewijs A, BE afgerond


Automatiseringsopleidingen status
: Algemene beginselen computersystemen afgerond
: IBM Migration MVS/XA to MVS/ESA afgerond
: JES2 Operations afgerond
: MVS/JCL afgerond
: MVS/JCL Inleiding afgerond
: MVS/SP Basis afgerond
: MVS/SP Operations afgerond
: MVS/XA Basis afgerond
: MVS/XA Operations afgerond
: Network Control afgerond
: OS/390 Concepts & Facilities afgerond
: OS/390 MVS: Job Control Language (IBM BE05) afgerond
: ROSCOE afgerond
: Basiscursus UNIX en AIX IBM AU13H afgerond
: Effectief communiceren met klanten van de helpdesk afgerond
: SNA/VTAM afgerond
: TSO/ISPF/PDF afgerond
: VSAM Bestandsbeheer afgerond
: OPC/ESA afgerond
: ITIL Foundation afgerond
: ITIL Incident Management / Service Desk afgerond
: A+ Training (hardware) afgerond



Periode : september 2003 - heden
Functie : consoleoperator (5x24 uur)
Bedrijf : Swets & Zeitlinger, gedetacheerd via SCP
Werkzaamheden : * monitoring van IBM mainframe
* tijdig schedulen van de dag-, week-, maand-, kwartaal- & jaarproduktie
* registratie van verstoringen
* verzorgen van correcte en efficiënte afhandeling procedurele handelingen
Operating systemen : MVS

Periode : maart 2003 - augustus 2003
Functie : medewerker Migratie team
Bedrijf : IBM Almere, gedetacheerd via Qface
Werkzaamheden : * migratie van Price, Waterhouse & Coopers workstations/laptops & data naar IBM standaards, volgens de daarvoor ontwikkelde software & procedures
Operating systemen : Windows 2000

Periode : februari 2000 - februari 2003
Functie : medewerker IT-Operations (5x16 uur)
Bedrijf : Fortis Bank Verzekeringen Utrecht, gedetacheerd via Qface
Werkzaamheden : * monitoring & tuning van het verzekeringspakket ANVA, Windows-NT en UNIX
* tijdig schedulen van de dag-, week-, maand-, kwartaal- & jaarselecties
* registratie, eerste- & tweede lijn afhandeling van verstoringen in ANVA, UNIX en Windows-NT
* verzorgen van correcte & efficiënte afhandeling van dagwerkprocedures in ANVA
(verwerking van mutaties; aanmaak van lijsten, nota's, polissen, etc.)
* verhelpen van storingen aan printers en PC's
* te woord staan van ANVA-gebruikers & ondersteuning bieden bij gebruik van dit pakket
* onderhouden van contacten met leveranciers van hard- & software
* maken van documentatie (procedures) & bewaken van juistheid daarvan
Hardware : HPK460
Applicaties : ANVA,
Operating systemen : UNIX, Windows NT

Periode : augustus 1999 - januari 2000
Functie : applicatiebegeleider (5x24 uur)
Bedrijf : Postbank Amsterdam, gedetacheerd via Qface
Werkzaamheden : * ingewerkt op het applicatiebeheer; tijdelijke vervanging van een collega
* troubleshooting: oplossen van standaardproblemen/-fouten van de batchverwerking
* productiebegeleiding: voorbereiden van de batch & aanpassen van de nodige parameters
* monitoring & tuning van OPC-applicaties
Hardware : IBM ES/9000
Programmeertalen : JCL
Applicaties : CICS, OPC/ESA, TSO/ISPF/PDF, Netview, JES2, VSAM, AOC
Databases : dBase, IDMS, DL/1
Operating systemen : MVS/ESA

Periode : juni 1999 - juli 1999
Functie : couverteer operator (5X16 uur)
Bedrijf : Interpay Leusden, gedetacheerd via Qface
Werkzaamheden : * het i.v.m. vakantiedrukte, bij de klant verzorgen van dagelijkse printwerkzaamheden
* couverteren van verschillende soorten print output

Periode : november 1979 - mei 1999
Functie : operator/shiftleader/teamleider Servicedesk (7X24 uur)
Bedrijf : GCEI / Civility Amsterdam
Werkzaamheden : * 's morgens controleren van de avondproductie
* back-up en restore procedures maken & onderhouden
* o.a. ervoor zorgdragen dat tijdens productie verstoringen, de juiste stappen worden ondernomen; restoren van de data & de fout herstellen, om daarna de productie weer zo snel mogelijk door te kunnen laten lopen
* onderhouden van de productie JCL en VSAM bestanden
* begeleiding van een groep operators; verantwoordelijkheid voor de productiestromen
* optreden bij calamiteiten
* indelen van de shiften
* te woord staan van klanten
* leiding geven aan groep Servicedesk medewerkers
Hardware : IBM 370/158, IBM 3032/32, IBM 3090, IBM ES/9000, AS400, RS6000
Applicaties : ROSCOE, TSO, CICS, IMS, VTAM
Operating systemen : OS/VS1, MVS/SP, MVS/XA, MVS/ESA, AIX