No Title
cv: 2712 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



IT/Logistiek/Project manager
Bemmel
in overleg
Consultancy en interim management opdrachten

Opleiding van-tot plaats diploma

T.U.E. bedrijfskunde 1982-1987 Eindhoven diploma
H.T.S. bedrijfskunde 1981-1982 Eindhoven geen diploma
M.T.S. elektronica 1976-1981 Eindhoven diploma
M.A.V.O. 1972-1976 Tilburg diploma

Trainingen

Van Harte en Lingsma KIM, Kommunicatie, Interactie en Managementvaardigheden
Rijnconsult Kepner Tregoe, problem solving and decision making
Rijnconsult Het houden van functioneringsgesprekken
PA consulting Project management

Diverse automatiseringsopleidingen zoals WNT server, OS2, UNIX, 3Com 3+Open, SAP basis, SAP MM, SD en PP (basis)

2003 – Heden: Norske Skog Parenco B.V
Functie: Deployment/spoc manager
Werkzaamheden: Binnen dit wereldwijde automatiseringsproject (18 fabrieken in 12 landen) dat als doel heeft om de gehele infrastructuur (servers, desktop, software en het netwerk) te standaardiseren ben ik verantwoordelijk voor alle logistieke activiteiten, het data migratieproces, het maken van de roll-out planning, uitvoering van de voorbereidende activiteiten, projectrapportages en de eindgebruikers training.
Belangrijkste taken zijn het leiding geven aan het deployment team, het aansturen van en het houden van individueel en gezamenlijk overleg met de lokale IT managers betreffende de status van de voorbereidingen en het opzetten en uitvoeren van een trainingsstrategie.
In totaal gaat het hier om 5000 werkplekken en 8000 eindgebruikers.

1998 – 2002:. Norske Skog Parenco B.V
Functie: IT Manager.
Werkzaamheden: Binnen deze functie was ik verantwoordelijk voor het SAP systeem en de logistieke en de kwaliteitssystemen, alsmede voor de kantoor automatisering en het netwerk. (totaal 10 medewerkers)
In totaal gaat het hier om 350 werkplekken en 600 eindgebruikers.
De werkzaamheden bestonden uit het leiding geven aan de afdeling, het initiëren en managen van projecten en het opstellen van het IT beleid en het daarbij behorende 5 jaren plan.
Tijdens het uitoefenen van deze functie ben ik ingezet bij de volgende projecten:

Okt. 2002 – Dec. 2002:
Project: Definiëren nieuwe IT organisatie voor de centrale en decentrale IT afdelingen.
Functie: Projectleider
Doel: Het creëren van een efficiënte nieuwe rganisatiestructuur waarin virtueel centrale afdelingen verantwoordelijk waren voor het volgen, initiëren en implementeren van nieuwe ontwikkelingen en de decentrale afdelingen verantwoordelijk waren voor de lokale beheersactiviteiten.
Taken: Het beschrijven van mogelijke oplossingen en deze vertalen naar gevolgen voor de huidige organisatie. Het inventariseren van specifieke eisen. Het voorbereiden en houden van workshops.

Apr. 2001 – Dec. 2001:
Project: Separatie centraal SAP systeem naar een lokaal systeem.
Functie: Projectleider
Doel: Door gedeeltelijke bedrijfsovername was het noodzakelijk dat het centrale systeem gesplitst werd en dat alle niet relevante data verwijderd werd uit het systeem.
Taken: Coördineren van de werkzaamheden m.b.t. de inventariseren van de gegevens die verwijderd moesten worden, het creëren van algoritmes die de juiste data verwijderen/blinderen, het maken van test scenario’s en het testen van het systeem na proef en definitieve migratie.
Selecteren van externe provider die het systeem (hard en software) ging servicen, en het opzetten van een SLA voor deze provider.

Mei 2000 – Apr. 2001:
Project: Implementeren centraal verkoop/productie systeem
Functie: Deel projectleider en projectmedewerker
Doel: Analyseren en harmoniseren van de verkoop, productieplanning, productie en expeditie processen binnen de Haindl groep (Augsburg Duitsland) om voor alle fabrieken (4 in Duitsland, 1 in Oostenrijk en 1 in Nederland) een standaard software oplossing voor deze processen in te kunnen zetten.
Taken: Vanuit de shortlist (4 pakketten) 2 pakketten selecteren die verder geanalyseerd worden. Samen met de leverancier alle functionaliteiten van het pakket beoordelen en nagaan in hoeverre deze bruikbaar zijn. Het definiëren van interfaces tussen bestaande systemen en het nieuwe systeem en het bepalen van migratiebehoefte/mogelijkheden. Opzetten van roll-out planning.

Aug. 1999 – Apr. 2000:
Project: Implementeren lokaal verkoop/productie systeem
Functie: Projectleider
Doel: Optimaliseren van de verkoop, productieplanning, productie en expeditie processen binnen Parenco B.V. om een standaard software oplossing voor deze processen in te kunnen zetten.
Taken: Inventariseren gewenste functionaliteit verbeteringen/uitbreidingen. informatieverzameling m.b.t. beschikbare pakketten en selecteren van een 8 tal mogelijke pakketten. Verminderen van het aantal mogelijke kandidaten tot 4 stuks middels gesprekken met de leveranciers..

Apr. 1999 – Dec. 1999:
Project : Y2K
Functie : Projectleider
Doel: Probleemloze overgang naar jaar 2000 bewerkstelligen
Taken: Inventariseren alle geautomatiseerde systemen die met data werken. Aanschrijven leveranciers voor afgifte verklaring dat systemen Y2K proof waren. Testen van aangeboden oplossingen.

Febr. 1999 – Aug. 1999:
Project: Opzetten IT beleid voor Parenco B.V.
Functie: Projectleider
Doel: Inrichten van de IT organisatie en het opstellen van het IT beleid.
Taken:Definiëren personeelsbehoefte van de nieuwe IT afdeling met de bijbehorende TBV’s. Introduceren van de projectmatige werkwijze binnen de IT afdeling en opleiden van de medewerkers hierin. Inventariseren huidige en gewenste IT oplossingen, het bepalen van de prioriteiten en het 5 jarenplan.

1997 – 1998: Parenco B.V.
Functie: Projectleider voor de implementatie van SAP. (MM, SD, WM, PP, FI/CO en PM)
Werkzaamheden: Het bewaken van de voortgang van de implementatie en de maken van rapportages voor de stuurgroep. Aansturen deelprojectleiders en bewaken van de integratie tussen de modules.
Vanwege mijn kennis van het logistiek proces was ik tevens verantwoordelijk voor de procesbeschrijvingen/aanpassingen voor en inrichting van de MM,SD en PP modules.

1988 – 1997: Parenco B.V..
Functie: Logistiek manager.
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor het goed functioneren van de afdelingen grondstoffenplanning, productieplanning en expeditieplanning ( totaal 15 medewerkers ) en het verbeteren/optimaliseren van de processen.
Daarnaast verantwoordelijk voor de logistieke automatisering en de kantoor automatisering.
IT projecten die uitgevoerd zijn gedurende deze periode zijn:
· Opzetten 3+ Open server voor logistieke afdeling
· Inrichten WNT server voor de afdelingen logistiek, verkoop en productie
· Integreren 3 WNT domeinen naar 1 domein voor geheel Parenco B.V..
· Inrichten intranet
· Verschillende UNIX, Informix en hardware upgrades van het logistiek systeem

1986 – 1998: Philips te Eindhoven.afdeling consumer electronics
Functie: Medewerker organisatie en efficienty afdeling
Werkzaamheden: Het opzetten van een integraal planningssysteem