No Title
cv: 2914 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Intermediair voor Grafische en Multimedia Diensten
Nijmegen
in overleg
div. opdrachten / projecten

MAVO diploma 1985
Middenstand- en ondernemers diploma 1986
Grafisch technicus vormvoorbereiding diploma 1988
Grafisch technicus druktechnieken diploma 1989
Grafische afwerkingstechnieken diploma 1990

Middle-Management en marketing diploma 1991
Drukwerk in- en verkoper diploma 1993
Grafische staf- en kaderopleiding diploma 1998
Cursus klantgericht handelen diploma 1999
Cursus bedrijfshulp verlener diploma 1999
Type diploma 1985

Computer kennis: diverse software progamma's waaronder office '95,
'97, office 2000, windows XP, Photoshop, Illustrator, QuarkXpress (voor Apple)

TECHNISCHE WERKERVARING
Drukkerij Bloembergen Santee B.V., juli 1988 t/m januari 1992,
Nijmegen
Werkervaring: vormvoorbereider, drukker, ordermanager en calculator

Koninklijke Drukkerij G.J. Thieme B.V., april 1992 t/m februari 1994, Nijmegen
Werkervaring: drukker vijfkleurenpers

JP Grafische bedrijven B.V., februari 1994 t/m februari 1995
Werkervaring: Ordermanager, Calculator en Verkoop binnendienst

Drukkerij Hyspeed, 25 medewerkers, Februari 1995 t/m maart 1996, Nijmegen
Werkervaring: Productieleider

COMMERCIELE EN MANAGEMENT WERKERVARING
Reprografisch Centrum Westervoort, 35 medewerkers, April 1996 t/m mei 2001
Werkervaring:: Bedrijfsleider huisdrukkerij van een internationaal bedrijf met de afdelingen: ontwerp-studio, vormvoorbereiding, drukkerij, afwerking, kopie / plot / print afdeling, bedrijfskantoor, eigen koeriersdiensten.

Werkzaamheden: het aansturen en nacontroleren van ordervoor-bereiding (inboeken en drukklaar maken orders), orderplanning, voor- en nacalculatie, uibesteding werk derden, voorraadbeheer, klachtafhandeling, het voeren van werkoverleg en het personeelsbeleid (o.m. bezetting, sollicitaties, functionerings- en beoordelingsgesprekken, stagiairbegeleiding)

Aanvullende taken op de functie Bedrijfsleider: gebouwen beheer, Arbo- en Simz beheer (stichting interne milieuzorg) ISO coördinatie.

Als Bedrijfsleider was ik tevens lid van het Management Team.

Commercie:
Vanaf 1997 heb ik mij tevens steeds meer gericht op het bezoeken van klanten en het werven van nieuwe opdrachtgevers
Belangrijke klanten waren o.m. ARCADIS Heidemij, OCE, OFS, Lutijn Groep, Matchbank, Hyster, Advadi, Betuwe Route.
De opdrachten waren zeer divers en betroffen o.m.: brochure´s, folders, jaarverslagen, posters, rapporten, huisstijlen, maar ook printopdrachten en plotwerk.
Advisering t.a.v. webside-ontwikkeling en organisatie van beurzen is eveens onderdeel van mijn werkzaamheden geweest.

Werkgebied: Nederland.


VOORLAATSTE FUNCTIE:
Papier Technisch Adviseur bij een papiergroothandel,
juni 2001 t/m 31-12-2002
Werkzaamheden:
- het bezoeken en onderhouden van contacten met klanten, leveranciers en fabrikanten (in binnen- en buitenland),
- het oplossen van papiertechnische problemen voor de interne organisatie,
- het oplossen van papiertechnische problemen bij relaties zoals drukkerijen (vellenoffset, rotatieoffset, zeefdruk en afwerking), printshops (hoogvolume printers, kleur en zwart-wit), kantooromgeving (diverse laser en inkjetprinters),
- voorraadcontrole,
- interne opleidingen verzorgen op het gebied van papier en grafische kennis.


HUIDIGE WERKZAAMHEDEN:
Ik ben vanaf januari 2003 als zelfstandig ondernemer werkzaak sinds dien heb ik dan ook mijn eigen bedrijf opgericht.
Mijn werkzaamheden vervul ik als Intermediair voor Grafische en Multimedia Diensten.
Voor klanten neem ik zorg uit handen, dit wil zeggen dat ik met een behoorlijk netwerk weet waar ik zaken moet inkopen en ik dus een totaal pakket kan bieden. Van ontwerp, drukken, nabewerking, zeefdrukwerk, printwerk, POD werk, maar ook bouwen van inernetsites en cd-rom producties tot zelfs belettering en het bedrukken van kleding
Klanten hebben maar één aanspreekpunt, dat zien velen als groot voordeel.
In de rol als zelfstandig ondernemer ben je dan ook al gauw met diverse zaken bezig; werven van klanten, administratie (boekhouding), voeren van correspondentie, offertes maken, inkopen, verkopen, begeleiding van opdrachten, voortgangscontrole, strategie bepalen, financiën, debiteurenbewaking, kortom, iedere dag ziet er anders uit.
Naar ruim een jaar kan ik zeggen dat, beginnend zonder klanten en er nu meer dan 50 hebben, dit een zware opdracht is geweest maar dit tevens ertoe geleid heeft dat ik een erg goed jaar heb gehad, ondanks de slechte economische vooruitzichten.