No Title
cv: 3134 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Senior Consultant
Zoetermeer
01-apr-2012
Service management opdrachten

OPLEIDING:
* Algemeen : MULO-A
: CIOS

OPLEIDING:
Automatisering : Diverse IBM cursussen, technisch en non-technisch
: Project management (oa Prince2 tbv ITO)
: ITIL service management seminars en opleidingen
: Windows werkplek automatisering pakketten
: HP Service Desk 4.0 (service management tool)


Ervaring als : Procesmanager Service Level Managent
: Procesmanager Incident- & Problem management
: Procesmanager Change management
: Manager Operationele ICT afdelingen
: Manager service management afdelingen
: Docent ITIL Foundations opleiding
: Coach
: Project Manager

Automatisering : Diverse IBM cursussen, technisch en non-technisch
: Project management (oa Prince2 tbv ITO)
: ITIL service management seminars en opleidingen
: Windows werkplek automatisering pakketten
: HP Service Desk 4.0 (service management tool)


Werkervaring:
Algemeen:
In mijn ruim 35 jarige loopbaan in de ICT heb ik heel veel kennis en ervaring opgedaan door het werken bij IBM en vervolgens voor meerdere verschillende opdrachtgevers. De laatste twee grote opdrachten waren voor overheidsinstellingen en ben derhalve bekend met de wijze waarop er gewerkt wordt en de manier waarop er politiek wordt bedreven. In mijn rol als lijnmanager heb ik geleerd om mensen te motiveren en ze beter te laten functioneren door aandacht en kennisoverdracht. In mijn rol als procesmanager heb ik altijd getracht het spanningsveld tussen lijn en proces te neutraliseren door goed samen te werken met lijnmanagement en procesmedewerkers.

Isodorado BV: 1993 - heden
Via Scillco, Econocom Services, StrICT en Getronics Global Services heb ik de onderstaande opdrachten uitgevoerd.

ITSMF: 2002 - heden
Binnen ITSMF ben ik voorzitter van een groep materiedeskundigen die zich bezig houdt met het voorbereiden en schrijven van een boek met als onderwerp het opstellen van een SLA. ITSMF organiseert een aantal keren per jaar trainingssessies over dit onderwerp, die door mij worden gegeven. Tevens heb ik voor IIR een workshop verzorgd over het opstellen van een SLA.

ISC: 2001 - 31 januari 2005
Werkzaam geweest in de functie van Procesmanager Wijzigingsbeheer voor de ICT organisatie ten behoeve van de ketenpartners binnen de Openbare Orde en Veiligheid (OOV). In deze functie heb ik gewerkt aan het proces van standaardisatie van wijzigingen en tevens het aantal deelnemende Business Units binnen ISC en daarbuiten vergroot. Omdat het percentage niet-standaard changes aanzienlijk is wordt er wekelijks een Change Advisory Board gehouden, waar de impact van de change beoordeeld wordt en aansluitend een advies wordt geformuleerd. Ik heb dit overleg de laatste twee jaar als voorzitter geleid.

In deze functie was ik ruim een jaar gedetacheerd bij het project Nutsvoorziening, dat er voor zorg draagt dat de Nederlandse politie een nieuwe datacommunicatie infrastructuur krijgt. Mijn rol lag hoofdzakelijk in het overdragen van de nieuwe projectonderdelen (producten en diensten) vanuit het project naar de beheerorganisatie.

In de periode dat ISC niet kon voorzien in een " vaste" Service Level manager heb ik deze rol uitgevoerd. In deze rol was ik direct betrokken bij het opstellen van de DNO en het bespreken met de klantopdrachtgever van de rapportages, die een beeld gaven van de incidenten en wijzigingen die volgens de DNO-afspraken op tijd of te laat waren. Tijdens het maandelijkse overleg werd besproken wat de oorzaak was en wat er aan gedaan werd om te voorkomen dat de verstoring nogmaals zou optreden.

Arbeidsvoorziening NL: 1998 - 2001
In de rol als procesmanager Service Level Management is vorm gegeven aan de oplossing van de lastige situatie waarbij de klantopdrachtgever en de klantgebruiker het niet eens konden worden over de te leveren ICT diensten door het Facilitair bedrijf. Daarbij is de Product Diensten Catalogus (PDC), die in samenwerking met de verschillende afdelingen is opgesteld en geborgd, van groot nut geweest. Tegelijkertijd zijn met de klantopdrachtgever voor de verschillende diensten Diensten Niveau Overeenkomsten (DNO) afgesloten.

In de laatste periode van mij opdracht was ik nauw betrokken bij de outsourcing van het netwerk van Arbeidsvoorziening naar een externe leverancier. Daarbij zijn afspraken gemaakt in het Underpinning contract (UPC) en zijn de verschillende afspraken vastgelegd in Dossiers Afspraken en Procedures (DAP). Bij aanvang wekelijks en later tweewekelijks zijn de prestaties van de leverancier geëvalueerd en nadere afspraken gemaakt om herhaling van verstoringen te voorkomen.

In mijn functie als Hoofd Dienstenbeheer gaf ik leiding aan (externe) procesmanagers van de ingerichte ITIL processen. Ik heb in die rol ook meegewerkt aan de centralisatie van de dienstverlening van het Facilitair bedrijf vanuit de regio's naar Zoetermeer.

Match4: 1997-1998
Nog tijdens de opdracht bij het GRC, inmiddels onderdeel van Pink Roccade, ben ik van Proface overgegaan naar Match4. Mijn eerste opdracht voor Match4 was op het Rekencentrum van de Rabobank in Zeist, hoofd van de afdeling Planning & Control. Deze afdeling was verantwoordelijk voor het dagelijks draaien van de batchverwerking van Rabobank Nederland en de eigen rekencentrum batch (back-up, etc)

Proface: 1995-1997
In deze periode heb ik voor Proface in loondienst gewerkt. Mijn eerste opdracht was bij het rekencentrum van de Rabobank in Best, het uitwijkcentrum van het centrum in Zeist. Mijn functie daar was Hoofd Couverteren. De opdracht was om dagelijks de ca 800.000 tot 1.200.000 rekeningafschriften op de afgesproken tijd bij de klant af te leveren. In die functie heb ik meegewerkt om het verloop in het personeelsbestand te stoppen, het effect van het uitkeren van een deel van de shifttoelage in vrije tijd te neutraliseren en het logistieke proces in kaart te brengen, de knelpunten te lokaliseren en op te lossen.

Mijn tweede opdracht voor Proface was bij het Gemeentelijk Rekencentrum (GRC) van de gemeente Rotterdam. In de functie Senior Functioneel Beheerder heb ik meegewerkt om de processen incident-, probleembeheer, wijzigingsbeheer en configuratiebeheer in te richten en te optimaliseren.

KPN I&AT: 1993 -1995
Mijn functie was in die periode Incident- en Probleembeheerder voor het SC-IBM, gevestigd in Leidschendam en later in Heerlen. Bij aantreden moest het proces geschikt gemaakt worden voor ISO-certificering. Dat is gelukt.

IBM Nederland NV: 1967 - 1993
Mijn ervaring in de ICT dateert vanaf 1967. Direct vanaf de schoolbank begonnen als operator bij het Service Bureau Rijswijk van IBM Nederland NV. Vanaf dat moment heb ik het volledige carrièrepad van Operations doorlopen. De laatste functie was manager van een afdeling Operations Support, een intermediair afdeling tussen Operations en Systeem Programmering.

In die periode heb ik meegewerkt aan het opzetten van de IBM service management processen; probleembeheer en wijzigingsbeheer voor IBM in Nederland.

Mijn laatste functie binnen IBM was Senior Information Analyst. Mijn laatste project was om wereldwijd het aanvraag- en verwerkingsproces van userid's en autorisaties tbv het gebruik van internationale netwerken en applicaties terug te brengen naar een doorlooptijd van maximaal 24 uur.