No Title
cv: 3882 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



project- interim manager Siebel
Den Haag
In overleg
process/functioneel projectmanagement functie

Opleidingen:
Eindexamen HBS A
Eindexamen Hogere Hotel school

Cursussen
Siebel
DCI
Balance
TAS Groep
Repetitie college Accountancy
Pink Elephant
Siebel Business Analist
CRM ROI & Results Measurement
Audit ISO-9002, NEN-ISO 9000
Project Management
Administrative Organization
ITIL Change Management

Talen: kennis
Engels : vloeiend
Duits: goed
Frans: basis


Advies en begeleiding op het gebied van onder meer
• Informatiemanagement
• Procesanalyse/-verbetering
• Organisatieverandering
• Kostenreductie
• (Optimalisering) ICT

Werkervaring:
Periode : van februari 2006 tot heden
Bedrijf : Soeters Projectmanagement
Functie: Senior Zelfstandig Consultant.

Werkzaamheden
Sinds 1 februari 2006 ben ik gestart als zelfstandig project en interim manager.


Periode : juni 2002 tot januari 2006
Bedrijf : ClientLogic Nederland bv
Functie: Senior Senior Business Analist

Werkzaamheden
ClientLogic is een internationaal Amerikaans bedrijf dat het klantcontact voor bedrijven verzorgt met vestigingen in Amerika, Azië en Europa. De contacten zijn onder te verdelen in inbound, outbound en cross-sell, zowel business-to-business als business-to-consumer. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Hoofddorp en ik rapporteer direct aan CRM Director European Operations.

Als Senior Consultant ben ik eind verantwoordelijk voor grootschalige Pan Europese projecten. Onder andere voor de uitbreiding van onze call center in Almelo en het uitrollen van onze CRM applicatie Siebel en ERP applicatie PeopleSoft over onze Europese vestigingen.

Mijn werkzaamheden bestaan uit:
* Maken en uitvoeren van de Europese implementatie planning;
* procesanalyse, -ontwerp en -verbetering van bestaande processen
* faciliteren van workshops
* functionele software analyses en User Interface design
* softwarepakket selectie en implementatie
* Overleg en coördinatie met de diverse groeperingen bij onze klanten;
* Begeleiding van grootschalige gebruikersacceptatie met intermediairs uit onze Europese call centers.
* Ontwikkelen en implementeren van diverse nieuwe procedures, zoals Change Management, Contingency plans etc.

Enkele voorbeelden van projecten
ABN AMRO. Als IT programma manager eind verantwoordelijk voor de uitbreiding van ons call center in Almelo van 75 werkplekken naar 250. Tijdens dit project rapporteerde er drie projectleiders, te weten een projectleider voor de implementatie van applicaties en processen, projectleider voor de infrastructuur en een projectleider voor de telefonie. Dit voor de bank en voor Clientlogic belangrijke project werd op tijd en binnen het budget van € 1.400 K gerealiseerd. Mijn uitdaging in dit project was het bereiken van consensus met de diverse groeperingen, met vaak tegenstrijdige belangen, binnen ABN AMRO.

Sony Europe Als Senior Business Analist overall verantwoordelijk voor de implementatie van ons CRM systeem Siebel ten behoeve van onze klant Sony. Dit Pan Europese project behelsde de "roll out" van Siebel in onze call centers in Londen, Parijs en Düsseldorf.
Voor Sony Europa levert ClientLogic technische support voor de Playstation en de logistieke afhandeling van defect materiaal. Mijn uitdaging bij dit project was niet alleen de integratie van de software met de diverse partijen, maar ook het multi culturele team waarmee ik te maken had en de diversiteit van processen die op elkaar afgestemd moesten worden.

AOL Germany. Voor AOL Germany voert ClientLogic diverse "out-bound sales campagnes".Als Senior Business Analist in eerste instantie verantwoordelijk voor de procesanalyse en functioneel design. Na het opstellen van de business case en goedkering daarvan het CRM pakket Siebel geselecteerd en geïmplementeerd.


Periode : augustus 1999 juni 2002
Bedrijf : Noblestar Benelux bv
Functie: Senior Practice Area Manager CRM

Werkzaamheden
Noblestar is een Amerikaans consultancy organisatie die zich bezighoudt met het realiseren van projecten, het op maat maken van toepassingen op het gebied van ERP en Internet toepassingen. Met als Europees hoofdkantoor in Loenen aan de Vecht rapporteerde ik direct aan de CEO van Europa.

Noblestar was onder andere implementatie partner van PeopleSoft. Als Practice Area Manager CRM was ik eind verantwoordelijk voor CRM implementatie afdeling in Europa. Direct verantwoordelijk voor 4 projectmanagers en indirect verantwoordelijk voor 15 consultants.

Mijn werkzaamheden bestonden uit:
* Acquisitie van nieuwe projecten.
* Aansturen van de projectleiders
* Personeelsbeleid, inclusief eindejaar beoordeling
* Opstellen van het jaar Budget

Naast de algemene leiding over de afdeling werkte ik als senior consultant op diverse grote projecten in Call Centers en logistieke dienstverlening.

Enkele voorbeelden van projecten
Projectmanagement, verantwoordelijk voor diverse full life cycle implementaties van PeopleSoft CRM
* Opstellen van de functionele analyse documentatie
o Aansturen/coachen van diverse technische consultants
* Lid van een due diligence team, verantwoordelijk voor de evaluatie van de IT t.b.v. een logistieke dienstverlener
* Analyseerde de supply chain van een logistieke dienstverlener en stelde de specificaties op t.b.v de integratie met PeopleSoft en de data van twee van hun belangrijkste leveranciers


Periode : maart 1994 juli 1999
Bedrijf : BLEES van OS
Functie: Senior Manager logistiek en automatisering

Werkzaamheden
BLEES van OS is een volledige dochter van Buhrmann, met 60 medewerkers en is actief op het gebied van business to business- en winkelverkoop van kantoorartikelen, kantoormachines evenals kantoorinrichting.
Verantwoordelijk voor: verkoopbinnendienst, magazijn, expeditie en IT.

De volgende projecten heb ik met succes afgerond:
* verlaging van de voorraden door het verbeteren van de forecast;
* nieuw assortiment bepaald waardoor een optimale mix ontstaan is tussen enerzijds de behoefte van de klant en anderzijds een gezondere voorraad;
* Commercieel-informatiesysteem ontwikkeld waardoor o.a. een beter inzicht verkregen wordt in het doen en laten van de klant, prestaties gemeten worden zoals productiviteit, servicegraad, doorlooptijden etc
* Aanbesteding traject uitgevoerd ten behoeve van het uitbesteden van de expeditieactiviteiten.

Naast de hierboven genoemde verantwoordelijkheden was ik, als kwaliteitsmanager, verantwoordelijk voor de Integrale KwaliteitsZorg (IKZ) en vertegenwoordig de directie in alle kwaliteitsaangelegenheden.
In deze hoedanigheid ben ik verantwoordelijk geweest voor het opzetten van een kwaliteitsplan, het certificeringtraject met als resultaat het behalen van het ISO-9002 certificaat in december 1996.


Periode : mei 1990 februari 1994
Bedrijf : Van Dorp Groep NV
Functie: Manager Administratieve Organisatie en IT

De van Dorp groep was een holding dat zich bezig hield met de productie en distributie van kantoorartikelen.
Als manager AO en IT was ik verantwoordelijk voor de AO voor de hele groep.

Mijn werkzaamheden bestonden uit:
* Optimaliseren van de administratieve organisatie door o.a. het ontwerpen en bijstellen van administratieve procedures;
* Het ontwerpen, functioneel begeleiden en verder uitbouwen van de automatisering van de dochters;
* Het ontwerpen en verder uitbouwen van management informatiesystemen

Naast de hierboven genoemde taken adviseerde ik de dochters ten aanzien van organisatiestructuren, werkmethodes en procedures voornamelijk in de logistieke afdelingen. Als voorzitter van diverse automatiseringsstuurgroepen was ik verantwoordelijk voor de beleidsmatige keuze en implementatie van nieuwe automatiseringssystemen.


Periode : april 1987 april 1990
Bedrijf : Informatica Centrum Den Haag
Functie: Senior Consultant

Het Informatica Centrum Den Haag was een stichting in het leven groepen door de Gemeente Den Haag om de automatisering binnen het MKB te bevorderen.

Als Senior Consultant verantwoordelijk voor de afdeling advies. Gaf leiding aan 4 medewerkers en rapporteerde direct aan de directie.
Mijn adviespraktijk richtte zich op het efficiënter laten verlopen van de interne organisaties en om hulpmiddelen aan te reiken om de bedrijfsvoering te verbeteren.


Periode : augustus 1985 maart 1987
Bedrijf : Exploitatiemij "De Blinkert
Functie: Interim Manager

Als interim bedrijfsleider in dit nieuw opgezette multifunctionele sportcentrum, met een personeelsbestand van 25 medewerkers, verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Tevens eindverantwoordelijk voor het opzetten van de horeca-organisatie en het invoeren van een automatiseringssysteem. Rapportage aan de directie.


Periode : Juni 1980 Juli 1985
Bedrijf : Surfsport Rozenburg
Functie: Directeur Eigenaar

Als zelfstandig ondernemer met een compagnon twee winkels in surfsportartikelen in Rotterdam en Breda opgezet.
Door de toenemende concurrentie van grote partijen en, nu terug kijkend, door gebrek aan detailhandelservaring de winkels moeten sluiten. Veel geleerd op het gebied van inkoop en hoe om te gaan met tegenslagen.


Periode : september 1975 mei 1980
Bedrijf : Post House Hotel, Southampton
Functie: Assistent Horeca manager

Gedurende deze periode heb ik diverse management functies bekleed.