No Title
cv: 7440 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Werkvoorbereider electro

in overleg
passend werk



Opleidingen:
Periode:
Opleiding:
Diploma:
1988 - 1994
HTS Elektrotechniek,
Studierichting: Informatietechniek, Specialisatie: Telecom
ja
1983 - 1986
Havo bovenbouw
ja
1979 - 1983
Mavo
ja

Werkervaring:
2006 - dec. 2006: Imtech Industrie , Werkvoorbereider Elektro


T.b.v. het project uitbreiding/nieuwbouw AEB (Afval Energie Bedrijf) te Amsterdam werkvoorbereiding en uitvoeringbegeleiding voor alle elektrotechnische installaties.

2005 - 2006: Diebold te Utrecht. Hardware te Amersfoort , Field Engineer (Geld-automaten)


Het op poten zetten van het '3DES' (=TrippleDES) -team, na een korte inwerkperiode.
Het samenstellen van de zogenaamde 'ombouwkits', waarin zich alle benodigde onderdelen (en kabels) bevinden welke voor betreffende ombouwactie nodig zijn, om vervolgens landelijk Geld-automaten van Diebold
aan te passen aan de nieuwste wereldwijde beveiligingsstandaard (3-voudig Data Encryptie Systeem).
Deze nieuwe standaard is opgedragen door 'EMV', hierin staat EMV voor: EuroPay, Mastercard & Visacard.
Werkzaamheden:
Begeleiden van nieuwe Field Engineers, Inrunnen van PC's, ombouwen en testen van 'oude' Paslezers, aanpassen van bekabeling nieuwe keyboards, plaatsen van (anti-fraude) paslezer-voorzetmondjes en het ombouwen en inrunnen van Geld-automaten.
Verder nog reparatiewerkzaamheden aan de diverse typen automaten.


2002-2003: NedTrain te Onnen, Hoofd Werkvoorbereiding / Service Dienst (technisch onderhoud)

Het aansturen van de onderhoudsmonteurs middels het maken van onderhoudsbonnen.
Hierbij dient rekening gehouden te worden met de in- en uitrijtijden van de verschillende treinstellen, de levensduur van bepaalde onderdelen, materiaalvoorraden en de beschikbare capaciteit van sporen en monteurs. In sommige gevallen moet worden ingeschat of het veilig is een bepaalde handeling uit te stellen tot het volgende onderhoud.

Iedere ochtend (7:00 uur) kijken welke treinstellen er zijn binnengekomen. Van de geplande treinstellen zijn reeds onderhoudsbonnen gemaakt, voor de overigen dient dat zo snel mogelijk te gebeuren. Bij extra werk-zaamheden, gebeurt dit in overleg met de voorman in verband met de monteurscapaciteit.
Vervolgens bij "Hoofd Verkeersleiding" in Utrecht aangeven welke treinstellen in de loop van de dag/nacht nog voor onderhoud binnengeregeld dienen te worden, vervolgens de procesleider op de hoogte brengen welke treinstellen op welk tijdstip binnenkomen en op welke onderhoudssporen deze moeten worden geplaatst.
Daarna voorraden opnemen en vervolgens contact opnemen met "Logistiek" in Tilburg voor de aanlevering van o.a. 'nieuwe' (gereviseerde) motoren en generatoren. Dit om de eigen voorraad op peil te houden. Hierna vergaderen over de te verrichten werkzaamheden aan de diverse treinstellen en de voorraden om zo eventuele knelpunten tijdig te ondervangen. Overleg plegen met andere werkvoorbereiders, om te kijken bij welke werkzaamheden ze nog begeleiding nodig hebben. Vervolgens andere voorraden zoals draai- en wielstellen controleren aan de hand van de kaartenbak. Eventueel zoekgeraakte onderdelen opsporen en de kaartenbak up-to-date houden. Aan het eind van de dag nieuwe onderhoudsbonnen maken voor de volgende ochtend.

2001-2002: KPN Telecom te Amersfoort, Productiemanager (tevens Coördinator) Turn-Key afdeling

Het runnen van een Turn-Key afdeling op een KPN-locatie. Ondanks de locatie toch een volledig zelfstandig opererende afdeling, welke als aannemer door KPN werd ingehuurd.
Taken:
- Het aansturen van eigen (Landis) Engineers en monteurs middels projectmappen.
- Het (zonodig) opleiden en begeleiden van (nieuwe) Engineers bij het opmaken van deze projectmappen.
- Het tussentijds controleren van de door de Engineers gemaakte projectmappen, om zo
eventuele fouten vroegtijdig op te sporen.
- Het aansturen van de monteurs na nog een laatste grondige check met indien nodig nog wat corrigeerwerk.
- Het plegen van overleg met de coördinator op het hoofdkantoor, de contactpersonen van KPN en de productiemanager van de Turn-Key afdeling in Den Bosch over de stand van zaken.


1997-2000: KPN Netwerkbouw te Zwolle, Senior-Engineer/ Werkvoorbereider Bovengronds (Telecom)

Na een paar maanden telecom-apparatuur te hebben geplaatst, opgeleid tot Engineer. Vervolgens uitgeleend aan het in oprichting zijnde Pt-SDH RNO (ProductieTeam-SDH Rayon NoordOost) te Zwolle om hier de Engineers te begeleiden. Door goede beheersing van de gebruikte systemen en bijbehorende procedures, snel opgeklommen tot Senior-Engineer.
Als (Senior)Engineer verantwoordelijk voor het (laten) bouwen c.q. plaatsen van telecom-apparatuur middels te maken projectmappen. Daarnaast heb ik ook (nieuwe) Engineers opgeleid (training on the job).
Taken:
- Het reserveren van plaats in telefooncentrales
- Het (vooraf) registreren van de te plaatsen apparatuur in de diverse systemen (NeAd, OTA en Bobocad), hier worden ook de verbindingen met andere apparatuur (zowel PDH als SDH) gemaakt
- Het bestellen van apparatuur, kabels, rekken en alle andere benodigdheden
- Het aansturen van de monteurs
- Het maken van een kostenplaatje
- Het definitief registreren van de geplaatste apparatuur, o.a. middels het invoeren van de op de apparatuur aangebrachte streepjescodes en deze apparatuur beschikbaar stellen door statuswijziging in de systemen.
- Voorcalculatie/nacalculatie

Later, als medewerker van het "Checkteam", het controleren en (zonodig) corrigeren van door collega's gemaakte projecten.
Door deze kwaliteitscontrole van op te leveren projecten, is het aantal FTR's (First Time Right's) van Rayon NoordOost (RNO) flink gestegen. Het aantal keren dat een project in één keer foutloos werd opgeleverd, is ongeveer verviervoudigd. Hierdoor werd het Pt-SDH RNO het best scorende team van Nederland.


Taalvaardigheden:
Talen: Schriftelijk
Mondeling
Nederlands
uitstekend
uitstekend
Duits
goed
goed
Engels
goed
goed


Curriculum Vitae: